torsdag 18 mars 2010

Vintern gick, sommaren kom


När förlaget bad mig göra den här bloggen under mina Brooklynveckor behövde den ha ett namn - som plötsligt blivit väldigt daterat ... "Brooklynsommar" borde den kallas nu, värmen verkar vara här för att stanna. New Yorkborna är snabba att klä av sig och njuta solen, som synes. Fast vad vet man, vädret i den här stan är känt för sin ombytlighet. Hela stan är en ombytlig, rastlös, levande, mångskiftande, underbar röra av intryck.



Eftersom jag ska föreställa författare och det här skulle vara en blogg för förlaget borde jag kanske skriva mer om mitt skrivande men mina många långa vandringar och oändliga cirklande genom Brooklyn är också vad skrivandet handlar för mig. Kolla på folk, snacka med folk, tjuvlyssna på folk, vända blicken uppåt, kika in bakom, försöka bilda sig en uppfattning om hur livet kan vara här, vilka drömmar folk verkar ha, små som storslagna, fundera på vem jag själv är här, vad den här platsen gör med mig, vilka minnen, rädslor, tankar, frågor och längtan den väcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar