söndag 28 februari 2010

Saker som gjort mig glad de senaste dagarna

Pulsen i den här stan

Kulturutbudet
(med en sån här bio runt hörnet - hur ska man hinna jobba ...
"Viewing 24 hours Booth", bara vuxenfilm på repertoaren)

Grejer som ser amerikanska ut

Humor som ser amerikansk ut

Bilar som ser ... snygga ut, helt enkelt

Att plötsligt hitta ett kurdiskt bibliotek
(i ett kvarter där man absolut inte förväntar sig det)

Att återse Fred

Silhuetten av ved (mitt i stan)

Att Brooklyn gör allt för att svenskar ska känna sig som hemma:
snö, sportiga människor, plastdass

Att hitta en bokhandel som denna
(och stanna där hela eftermiddagen medan gatorna utanför snöar igen)

Att kika in på bakgårdar

Att pyssla med min tvätt
Matkulturen

Brandstegar (kan inte få nog av dem)

Döda fladdermöss (får väldigt snabbt nog av fladdermöss)
Min lilla grannpojke - det syns inte här men han studsar alltid när han går, ser alltid glad ut, jag börjar misstänka att han lever i en egen värld
Skuggorna

Att vända blicken uppåt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar